Mistä tunnistaa hyvän työpaikan?

Helsingin Sanomissa julkaistussa toimittaja Sanna-Kaisa Hongiston jutussa kerrotaan hyvän työpaikan tunnusmerkeistä.

Toimittaja Sanna-Kaisa Hongiston jutussa Helsingin Sanomien 23.3.2023 Torstai-osiossa etsittiin hyvän työpaikan tuntomerkkejä otsikolla Työpaikan vihreät liput.

Jutussa pääsivät julki muun muassa nämä ajatukseni: 

Hyvässä työyhteisössä työkavereiden käytöstä ei ylipsykologisoida. 

Hyvällä työpaikalla raikuu nauru. 

Esihenkilö auttaa työntekijöitä löytämään paikkansa osana kokonaisuutta. 

Aina voi kysyä, mitä sinulle kuuluu, ja ilmaista, että on huolissaan toisen jaksamisesta. 

Myös etätöitä tehtäessä huolehditaan, että kaikki pysyvät kiinni työyhteisössä. 

Ylikuormittuimisen ehkäisemisessä iso merkitys on työpaikan kulttuurilla: Miten työpaikalla puhutaan jaksamisesta? Saako sanoa, että nyt tekee tiukkaa? 

Jos työpäivät ovat pelkkää juoksemista paikasta toiseen tai jos tiukat työputket seuraavat toisiaan, vapaa-aika ei riitä palautumiseen.

Sanna-Kaisa Hongiston kirjoittamassa ja Julia Tavastin kuvittamassa jutussa asiantuntijoina olivat Työterveyslaitoksen työterveyspsykologi Heli Hannonen sekä työyhteisöpedagogi Merja Karjalainen. Juttu tilaajille hs.fi-verkkosivulla.

Helsingin Sanomien toimituspäällikkö Jutta Sarhimaa jatkoi samasta aiheesta 24.3.2023 otsikolla: Työuupumus voi iskeä salakavalasti

Jaa:

Tietoa evästeistä

Tällä sivustolla käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallennetaan tilapäisesti käyttäjän kiintolevylle. Evästeitä käytetään lähes kaikilla verkkosivustoilla, eivätkä sivustot välttämättä toimi kunnolla ilman evästeitä.

Välttämättömät evästeet

Välttämättömät evästeet tulisi pitää sallittuna, jotta voimme tallentaa evästeasetuksesi muistiin. Voit kuitenkin halutessasi estää välttämättömät evästeet selaimesi asetuksista. Välttämättömiä evästeitä ovat esimerkiksi verkkokaupan ostostapahtumaan liittyvät evästeet.

Google Analytics

Sivusto kerää Google Analyticsiin dataa kävijöistä, kuten kävijöiden määrän ja tietoa siitä, mistä sivustolle on tultu. Tämä auttaa parantamaan palveluamme ja sivustoamme.